TUROB DESTEKLİ TURİZME İSTİHDAM PROJESİ

"A.B. TURİZM EĞİTİM PROGRAMI" PROJESİ

Bu projenin amacı Beyoğlu İlçesinde yaşayan 20-29 yaş arasındaki işsiz lise mezunlarına bölgede büyüyen turizm endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelik ve türdeki ara işgücünü yetiştirecek eğitim programları düzenlemektir. Bu eğitim programları Beyoğlu Belediyesine ait semt konağında kurulacak bir Eğitim Merkezinde yürütülecektir. Bu Eğitim Merkezinde hedef kitleye, teorik eğitimin uygulamalarla pekiştirildiği genel eğitim ve branslaşmaya yönelik ileri düzeyde mesleki eğitim verilecektir.

Konsorsiyum ortağı Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi tarafından EDEXCEL (Birleşik Krallığın önde gelen iki imtihan ve değerlendirme kurullarının birleşiminden oluşmuş bir eğitim ve diploma kuruluşudur.) işbirliği ile geliştirilmiş bu eğitim programı, öğrencilerin çalışma yaşamına daha iyi bir şekilde hazırlanmaları için tasarlanmıştır. Bu programın farklılığı , eğitimciler, endüstri temsilcileri - TUROB, ve profosyenel kurumlar ile birlikte çalışılıp hazırlanmasıdır.

Bu eğitim programında başarılı olan öğrencilere, uluslararası alanda kabul edilen standartlara uygun tecrübe ve bilgi kazandıklarını kanıtlayan, bir prestij sertifikası verilecektir. Bu sertifika EDEXCEL ve Boğaziçi Üniversitesi tarafından onaylı verilecektir.

Gerçek yaşam için gerçek Eğitim almış öğrencilere, 1 ay boyunca eğitim aldıkları dallarda staj imkanı tanınacak, mezuniyetlerinin ardından, Beyoğlu Belediyesi bünyesinde yer alan turizm platformunun düzenleyeceği kariyer günleri ile istihdamları sağlanacaktır.

Projeye iştirakçi olarak katılan Beyoğlu Belediyesi, "Beyoğlu Turizm Gelistirme Projesi" kapsamında, merkezi ve yerel yönetimin eşgüdümü, sivil toplum kurulusları ile uzman Meslek Birliklerinin ilk kez bu denli geniş çaplı bir araya geldiği bir turizm platformu oluşturmuştur. TUROB yetkilileri ile TUROB üyesi büyük otel sahiplerinin etkin katılımı ile bu platform bölgede turizm alanında yeni projeleri hayata geçirmek amacıyla etkin calışmalar yürütmektedir. Bu platformun faaliyet alanı bu eğitim projesine katkı sağlayacak şekilde geliştirilecektir. TUROB yetkililerinin etkin katılımda bulunduğu bu platform sektöre insan kaynağı sağlayacak aktivitelerde bulunacaktır.

Projenin genel amacı :

Bölgede turizm isletmelerinin ihtiyaç duyduğu ara işgücünü sağlayacak eğitim ve istihdam modeli geliştirmek; bu suretle bölgedeki otellerde istihdam edilen işgücünün mesleki ve teknik eğitim düzeylerini yüksek tutarak, turizm anlayışının gerektirdiği hizmet kalitesini sağlamaktır.

Sekizinci bes yıllık kalkınma planı amaclarina yönelik olarak (madde 693) toplumda yaygın eğitim imkanlarının geliştirilmesi için yerel yönetim ve sivil toplum örgütlerinin işbirliği içerisinde sürdürecekleri programlar geliştirmek ve model teşkil etmek, bu programlar ile işsizlikle mücadele etmek ve bölge refahını arttırmaktır.

İleriki dönemlerde Avrupa Birligi "Mesleki ve Teknik Egitimin Modernizasyonu" projesinin ışığı altında bu eğitim projesini genişletmek ve diğer yerel yönetimlerde uygulamak, bu sayede ülke hedeflerine uygun olarak, turizm endüstrisinin alt yapısını sağlamlaştırmaktır.


http://www.turob.org/Projects8.aspx

Read Users' Comments (0)

0 Response to "TUROB DESTEKLİ TURİZME İSTİHDAM PROJESİ"