KAT HİZMETLERİNDE İŞ BAŞI EĞİTİMİ PROGRAMININ HAZIRLANMASI


KAT HİZMETLERİNDE İŞ BAŞI EĞİTİM PROGRAMI


KAT HİZMETLERİ BÖLÜMÜNÜN EĞİTİM GEREKSİNİMLERİNE BAĞLI OLARAK,

EĞİTİM İÇİN GEREKLİ,MÜFREDAT VE STRATEJİNİN BELİRLENMESİ

İŞLETMENİN AMAÇLARINA UYGUN EĞİTİM PROGRAMININ SEÇİMİ

EĞİTİMİN UYGULANMASI

EĞİTİM SONRASI TAKİP ÇALIŞMASI

PROGRAMIN DEĞERLENDİRİLMESİ ve RAPORUN HAZIRLANMASI

PROGRAMIN TEKRAR GÖZDEN GEÇİRİLMESİ

EĞİTİM KAYITLARININ GÜNCELLENMESİ

BİR SONRAKİ EĞİTİM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ.....







EĞİTİM İŞLEMİNİN BASAMAKLARI


1)Eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ;

a)İşletmenin ya da kurumun kat bölümü yönetim kadrosu ile
görüşülerek,önceliklerine ve önem sırasına göre temel
gereksinimlerin ,belirlenmesi. (1 ila 2 saat arası )

2)Eğitimin planlanması;

---İşletmenin ya da kurumun ,çalışma saatlerinin yoğunluğuna ve
kişi sayısına göre, eğitim programının, işletme tarafından
düzenlenmesi (15-20 kişilik grublar halinde olmak kaydıyla )

---Katılacak personelin isim listesinin ve
katılım koşullarının,(katılım tarihi ve saatleri , katılımcının
iş tecrübesi v.b bilgiler ) işletme tarafından eğitimciye
bildirilmesi.

3)Eğitimin uygulanması,

--- Günde 1 saatten az, üç saaten fazla olmamak kaydıyla ,

---- En az 10 günlük periyodik süreler halinde (grubların çokluğuna
bakılarak),

--- Eğitim için gerekli araç ve gereçlerin, işletme tarafından hazır
halde bulundurulması kaydıyla,

-----Bir adet sabit mekan (salon ve benzeri kapalı, ses denetimli
alan ) ,bir adet uygulama alanı ( gösteri odası) kullanılarak,
yapılır.

4 )Eğitimin değerlendirilmesi,

-- Verilen bilgilerin ve yapılan uygulamaların ,doğru anlaşılıp-
anlaşılmadığı ,

-- Çalışma sırasında verilen bilgilerin ne kadarının uygulamaya
geçirildiğine (bu konuda bölüm şeflerinin iş başındaki
gözlemlerinden yararlanarak ) bakılarak ,

-- Unutulan veya eksik öğrenilen bilgilerin tekrarı için ,kısa dönemli bir
pekiştirme eğitimi planlanır .

Read Users' Comments (0)

0 Response to "KAT HİZMETLERİNDE İŞ BAŞI EĞİTİMİ PROGRAMININ HAZIRLANMASI"