"OUTSOURCING" SISTEMI HK. FARKLI GORUSLER VE UYGULAYICININ TANITIMI




Yıllar önce I.L.O 'nun Turizm Bakanlığı bünyesinde ,çalışanlarına sunmuş olduğu eğitim gezisine ,şanslı bir eğitimci olarak ben de katılmıştım.

Önce I.L.O nun merkezi İtal'ya ya, daha sonra da ,Fransa'nın başkenti, Paris'e giderek ,hem verdiğimiz eğitim ile ilgili uygulamaları ,hem de teoride, eğitimci olarak uygulanması gereken, metodolojik yöntemleri, rehberimiz "Garen KÖKÇİYAN" (fotoğrafta yanımda oturan ) " eşliğinde ,yaklaşık onbeş günlük bir geziyle, yerinde inceleme fırsatı bulmuştuk.

Sevgili OTED başkanı Nilüfer de hatırlayacaktır .

O dönemde Paris ' te bir otel yöneticisinin verdiği seminerde ,otelde bulunan departman çalışanlarının, profilleri hakkında bilgi verilirken," Housekeeping" departmanında çalışanlardan da bahsedilmiş ve bu departman için seçilen işçilerin ,kendi vatandaşlarından değil de, yurt dışından ülkelerine çalışmaya gelen, üçüncü dünya ülkelerinin vatandaşlarından, seçtiklerini söylemişti.

Basit bir temizlik işi olarak görülen bu departmanın, yaptığı işi küçümseyerek,çalışanını da bir o kadar vasıfsız konumundan seçerek, uzmanlık gerektiren bir çok detayın ,nasıl yapılacağını sorduğumda -ki bunu biraz da kızgınlıkla sormuştum -benden özür dilemiş, aslında bu departmanın da en az diğer leri kadar önemli ve uzmanlık alanı gerektiren bir bölüm olduğunu kabul etmişti.
(Tabii sonra rehberimden, yöneticinin , ne kadar" cadı" olduğuma dair serzenişte bulunduğunu da seminerden sonra öğrenmiştim :)) )

Şimdi gördüğüm manzara, bana o günleri anımsattı. Umarım doğru yolda ilerliyoruzdur.!

Aşağıya okunması gereken, bu konuda ,bir iki link ilave ediyorum

Ve takdiri sizlere bırakıyorum .


http://www.dcprofesyonel.com/



http://www.turizmdebusabah.com/haber_detay~haberNo~47270~f~tart%C4%B1%C5%9Fmal%C4%B1_konu_outsourcing_hakk%C4%B1nda___.htm



http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18810

N.Ö

Read Users' Comments (0)

0 Response to ""OUTSOURCING" SISTEMI HK. FARKLI GORUSLER VE UYGULAYICININ TANITIMI"